In onze kennisbank hebben wij verschillende cases verzameld. Is een dergelijke situatie voor jou herkenbaar? Neem dan even vrijblijvend contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

  • Geen uitleg = geen betaling?

    “Geen uitleg gekregen dus dan hoeft ook niet te worden betaald.” Dat was één van de verweren van een rijschoolhouder toen die in een geschil met een softwareleverancier terecht was gekomen.

  • Van uitstel komt….toch geen nieuwe deal

    Een letterlijk herkenbare situatie, namelijk een digitaal reclamebord langs de snelweg. Een mooie manier om aandacht te trekken. Dat dacht een bedrijf ook en sloot een overeenkomst voor een jaar.

  • Thuis besteld, per app afbesteld

    Drie jaar nadat een consument thuis een overeenkomst tekende voor het plaatsen van nieuwe kozijnen kwam deze consument met de schrik vrij.

  • Familielening LegalSteps

    Geen onderbouwing dan ook geen juridische discussie

    De Amersfoortse kantonrechter had maar een paar alinea’s nodig om een vordering van een ondernerm volledig af te wijzen. En dus ook zonder een uitvoerige, juridische uiteenzetting.

  • Dubbel teleurgesteld

    Daar leek het wel op in een recente kwestie tussen twee bedrijven. De leverancier zal teleurgesteld zijn geweest dat een factuur werd betwist, het andere bedrijf omdat het resultaat anders was dan verwacht.

  • Toch geen groen gras

    Het is voor werkzaamheden aan een grasveld op het eerste gezicht lastig voor te stellen dat in twee instanties een rechter eraan te pas moest komen. Waarschijnlijk is ‘grasveld’ niet de juiste benaming want in het arrest wordt gesproken over ‘gazon’.

  • Met wie heb ik eigenlijk een overeenkomst?

    Deze vraag wordt door de meesten van ons nagenoeg niet vooraf gesteld of er wordt onvoldoende doorgevraagd. En als deze vraag relevant wordt, is dat veelal omdat er iets niet helemaal goed is gegaan.

  • Een goede voorbereiding is het halve werk

    Dat moet de rechter hebben gedacht toen twee gedaagden in persoon hun verweer kenbaar maakten. Want eigenlijk waren zij het eens met de vordering, maar niet met de manier waarop schuldeiser het had aangepakt.

  • Familielening LegalSteps

    Geen courtage?!

    Deze redenering liet de kantonrechter niet in stand, en dat gold ook voor de andere verweren van de opdrachtgever. Deze opdrachtgever had een makelaarskantoor ingeschakeld voor de verkoop van diens woning.

  • Wees op tijd, zeker als professional

    Dat was de les voor een professionele autohandelaar. Deze handelaar had op zijn beurt een auto gekocht van een andere handelaar. De auto was geleverd en vervolgens binnen 5 dagen doorverkocht.

  • Mocht je ooit in de gelegenheid zijn

    De volledige zin in een mailtje was ‘Mocht je ooit in de gelegenheid zijn en nog een bedrag willen terugbetalen, dan weet je mij te vinden’. Die, vast goedbedoelde zin, werkte jaren later als een boemerang. Wat was het geval?

  • Onverwachte redding door bewindvoerder

    Even leek het voor de ondernemer, een leverancier van garagedeuren en zonwering, slecht af te lopen: bestelling geleverd, factuur niet betaald en een bewindvoerder die niet van plan is te betalen. Hoe ga je hier dan mee om?

  • Zo heb ik het niet bedoeld

    Dagelijks komt het voor, een misverstand, miscommunicatie en elkaar verkeerd begrijpen. Onlangs moest het Gerechtshof beslissen wat twee professionele ondernemers hadden bedoeld in een deal waarmee een streep onder het verleden werd gezet.