Hoe start je een claim tegen een luchtvaartmaatschappij?

Zoek uw luchtvaartmaatschappij in de lijst hieronder en ontvang kosteloos ons stappenplan voor het indienen van uw claim. Als het stappenplan voor uw luchtvaartmaatschappij nog niet beschikbaar is, dienen wij uw claim zelfs gratis voor u in! Wilt u weten waarom we dit gratis voor u doen? Zie onze werkwijze onderaan deze pagina.

Geen resultaat na het indienen van uw eigen claim?

Waarom eerst zelf uw luchtvaartclaim indienen

Luchtvaartmaatschappijen maken het vaak niet makkelijk om zelf uw claim in te dienen. Toch adviseren wij om dit eerst zelf te proberen. Mocht het uiteindelijk toch niet lukken? Wij zijn er om u vervolgens gerechtelijk te helpen.

  • Goedkoper! Er zijn tegenwoordig veel partijen die helpen met uw luchtvaartclaim. Zij rekenen echter al snel 20% tot 30% van de compensatie. Beetje zonde als de luchtvaartmaatschappij al direct tot uitbetaling over gaat.

  • Verbeteren afwikkeling voor consumenten! Op dit moment maken veel luchtvaartmaatschappijen het voor de gedupeerde onnodig lastig om rechtstreeks een claim in te dienen. Ze komen hiermee weg, omdat de claimbedrijven hun eigen contacten hebben en veel gedupeerde hierbij afhaken. Wij laten maar wat graag zien aan de rechter hoe onzinnig die processen kunnen zijn.

  • Eerlijk! Er zijn natuurlijk ook luchtvaartmaatschappijen die wel hun best doen om het proces eerlijk en soepel mogelijk te laten verlopen. Ook zij vinden het vaak vervelend dat er iets fout is gegaan bij hun klant! Die partijen geven we graag een eerlijke kans om het goed te maken.

Onze werkwijze

Het begint met het zelf indienen van uw claim bij de Luchtvaartmaatschappij. Dit zorgt ervoor dat de Luchtvaartmaatschappij zijn best kan doen om uw klantvertrouwen terug te winnen en bespaart u op de koste van het inschakelen van een claimbedrijf. Het indienen van een claim kan best lastig zijn, maar met ons stappenplan lukt het u!

Onze stappenplannen zijn gratis en hebben wij nog geen stappenplan voor uw Luchtvaartmaatschappij, dan dienen wij geheel kosteloos uw claim bij hen in. Ook de betaling loopt dan gewoon over uw rekening. Waarom we dit gratis doen? We willen graag onze database uitbreiden met informatie over het indienen van claims en dat kan alleen op basis van werkelijke data en gebeurtenissen. Daar hebben we uw hulp bij nodig.

Wanneer is het tijd om ons in te schakelen?

Krijgt u geen betaling of reactie van de Luchtvaartmaatschappij dan is het tijd voor LegalSteps. Zoals onze naam al aangeeft nemen wij de nodige gerechtelijke stappen om uw claim af te dwingen bij de rechter. We doen dit voor een vaste fee van € 9,95 per passagier en betalen ook nog de proceskosten van de rechtszaak. Deze proceskosten verhalen wij dan op de Luchtvaartmaatschappij.

Dus is het niet gelukt om zelf uw claim in te dienen? Dan gaan wij graag het gesprek met u aan om uw claim voor u in te dienen.

Waarom LegalSteps en wat zijn de kosten?

Onze stappenplannen zijn gratis. Krijgt u na het zelf indienen van uw claim geen betaling of reactie, dan helpen wij u met de gerechtelijke stappen. Wij werken op basis van een vaste fee van € 9,95 per passagier.

Wilt u dat wij namens u uw claim rechtstreeks indienen bij de Luchtvaartmaatschappij? Dat kan en kost u niks extra’s, dit is inbegrepen in de vaste fee van € 9,95 per passagier. Hou er wel rekening mee dat onze stappenplannen gratis zijn en u daarmee eenvoudig de claim zelfstand kan indienen.

Let op! Per minderjarige passagier rekenen we €3,- toeslag. Bij een minderjarige passagier moet namelijk een volmacht worden toegevoegd en gelden er andere regels.