Met onze artikelen vertellen we je graag meer over zaken die wij hebben volbracht of diensten die wij aanbieden. Heb je een vraag over een artikel? Neem dan even vrijblijvend contact met ons op. Wil je graag dat we direct voor je aan de slag gaan? Plan dan een gratis intakegesprek in en we helpen je graag aan antwoorden.
LegalSteps is een samenwerking aangegaan met Huurteam Nederland om huurders in heel Nederland sterker te maken bij het oplossen van een huurconflict. Veel huurders krijgen jammer genoeg te maken met problemen met de verhuurder: te hoge huur, achterstallig onderhoud, servicekosten of het niet terug krijgen van de borg. Met deze samenwerking bieden wij huurders een complete ondersteuning.
Consumenten die binnen 14 dagen hun thuisbatterij of zonnepanelen annuleren, hoeven géén annuleringskosten te betalen. Toch rekenen sommige leveranciers duizenden euro’s en weigeren zij de aanbetaling terug te storten. LegalSteps heeft via dagvaarding afgedwongen dat een leverancier de volledige aanbetaling terugbetaalde en de boete liet vervallen. Wordt u ook geconfronteerd met onterechte kosten? U staat juridisch sterk en wij helpen u uw geld terug te krijgen.
In een procedure bij de kantonrechter Breda hebben wij met succes geprocedeerd tegen een garage die weigerde de auto van onze cliënt terug te geven. De rechter oordeelde dat de reparatie onder garantie viel, waardoor de garage geen recht had op betaling. De auto moest kosteloos worden teruggegeven en de garage werd veroordeeld tot betaling van huurschade (€ 2.000), buitengerechtelijke kosten (€ 300) en de volledige proceskosten.
Bij LegalSteps zetten we ons dagelijks in om huurders te beschermen tegen verhuurders die hun verplichtingen niet nakomen. Onlangs hebben wij opnieuw succes geboekt in een procedure waarin een verhuurder weigerde een aanzienlijke borgsom terug te betalen.
Een client liet ons weten dat hij werkte bij een grote supermarkt keten, maar dat zijn loon was stop gezet. Wat kan je beginnen tegen zulke grote bedrijven met enorme HR-afdelingen. LegalSteps schiet te hulp.
Onlangs hebben wij met succes een positief vonnis behaald namens onze client die gedupeerd werd door Avenida Interiors B.V.. Lees hier het artikel.
Eerlijk is eerlijk: Het Juridisch Loket speelt een belangrijke rol in het toegankelijk maken van recht. Het is een gesubsidieerde organisatie die al duizenden mensen heeft geholpen. Maar wat als je daarbuiten valt? Of je méér nodig hebt dan algemene informatie?
Wist je dat jouw recht op vrije advocaatkeuze is bevestigd door het Europees Hof van Justitie? In een belangrijke uitspraak oordeelde het Hof van Justitie van de EU dat iedereen met een rechtsbijstandverzekering zelf een advocaat of jurist mag kiezen zodra er sprake is van een gerechtelijke of administratieve procedure.
Het hebben van een rechtsbijstandverzekering brengt een aantal duidelijke voordelen met zich mee vooral als je onverwachts in een juridisch conflict belandt. Hieronder leggen we graag uit hoe wij daar tegenaan kijken. Dit is onze visie als juridisch dienstverlener; we zijn geen rechtsbijstandverzekeraar, maar delen graag praktische inzichten.
Bij LegalSteps geloven we dat iedereen recht heeft op juridische hulp, zonder dat daar hoge kosten of onduidelijke facturen tegenover staan. Daarom werken wij met een heldere succesfee: je betaalt ons alleen als wij daadwerkelijk resultaat voor je behalen.
Bij LegalSteps geloven we dat duidelijke afspraken geen ingewikkelde contracten nodig hebben. Daarom maken wij het graag simpel én juridisch sterk. Onze overeenkomsten bestaan uit slechts 3 pagina’s, geschreven in begrijpelijke taal, aangevuld met praktijkvoorbeelden en zonder verborgen voorwaarden.
Bij LegalSteps geloven wij in rechtvaardigheid voor iedereen en helpen wij je halen waar je recht op hebt. Onlangs hebben we een zaak behandeld waarin een klant problemen ondervond met een bank van Seats and Sofas B.V. en uiteindelijk haar volledige aankoopbedrag terugkreeg.
“Geen uitleg gekregen dus dan hoeft ook niet te worden betaald.” Dat was één van de verweren van een rijschoolhouder toen die in een geschil met een softwareleverancier terecht was gekomen.
Een letterlijk herkenbare situatie, namelijk een digitaal reclamebord langs de snelweg. Een mooie manier om aandacht te trekken. Dat dacht een bedrijf ook en sloot een overeenkomst voor een jaar.
Drie jaar nadat een consument thuis een overeenkomst tekende voor het plaatsen van nieuwe kozijnen kwam deze consument met de schrik vrij.
De Amersfoortse kantonrechter had maar een paar alinea’s nodig om een vordering van een ondernemer volledig af te wijzen. En dus ook zonder een uitvoerige, juridische uiteenzetting.
Daar leek het wel op in een recente kwestie tussen twee bedrijven. De leverancier zal teleurgesteld zijn geweest dat een factuur werd betwist, het andere bedrijf omdat het resultaat anders was dan verwacht.
Het is voor werkzaamheden aan een grasveld op het eerste gezicht lastig voor te stellen dat in twee instanties een rechter eraan te pas moest komen. Waarschijnlijk is ‘grasveld’ niet de juiste benaming want in het arrest wordt gesproken over ‘gazon’.
Met wie heb ik eigenlijk een overeenkomst? Deze vraag wordt door de meesten van ons nagenoeg niet vooraf gesteld of er wordt onvoldoende doorgevraagd.
Een goede voorbereiding is het halve werk. Dat moet de rechter hebben gedacht toen twee gedaagden in persoon hun verweer kenbaar maakten. Want eigenlijk waren zij het eens met de vordering, maar niet met de manier waarop schuldeiser het had aangepakt.
Geen courtage, want de overeenkomst is opgezegd?! Deze redenering liet de kantonrechter niet in stand, en dat gold ook voor de andere verweren van de opdrachtgever. Deze opdrachtgever had een makelaarskantoor ingeschakeld voor de verkoop van diens woning.
Zeker een professionele partij moet snel klagen. Dat was de les voor een professionele autohandelaar. Deze handelaar had op zijn beurt een auto gekocht van een andere handelaar. De auto was geleverd en vervolgens binnen 5 dagen doorverkocht. Totdat moment leek alles in orde.
Even leek het voor de ondernemer, een leverancier van garagedeuren en zonwering, slecht af te lopen: bestelling geleverd, factuur niet betaald en een bewindvoerder die niet van plan is te betalen.
De volledige zin in een mailtje was ‘Mocht je ooit in de gelegenheid zijn en nog een bedrag willen terugbetalen, dan weet je mij te vinden’.
Het komt dagelijks voor, een misverstand, miscommunicatie en elkaar verkeerd begrijpen. Het Gerechtshof moest beslissen wat twee professionele ondernemers hadden bedoeld in een deal waarmee een streep onder het verleden werd gezet.