Bij LegalSteps geloven we in rechtvaardigheid voor iedereen. Achter onze dienstverlening staat een betrokken team van juristen, incassospecialisten, klantcoördinator en procesexperts die zich dagelijks inzetten om dat waar te maken.
Onze juristen voeren gerechtelijke procedures met zorg en overtuiging, de incassospecialisten bewaken een werkwijze die volledig voldoet aan de WKI-normen, en onze procesexperts helpen bedrijven om eerlijk en transparant te handelen richting consumenten.
Samen vormen we een team dat recht toegankelijk maakt, deskundig, betrouwbaar en met oog voor de mens achter elke zaak.
Onze juristen
Onze juristen zorgen ervoor dat gerechtigheid concreet wordt. Ze begeleiden onze opdrachtgevers van door het juridische landschap, behandelen juridische vraagstukken en adviseren bij het interpreteren van vonnissen. Met hun kennis van wet- en regelgeving én hun communicatieve vaardigheden staan zij niet alleen sterk in de rechtbank, maar ook naast onze klanten, om hen duidelijk en betrouwbaar te ondersteunen bij elke stap van het proces.

Procesexperts
Onze procesexpert adviseert bedrijven over consumentenbeschermingsregels en helpt hen te voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Zo voorkomen onze klanten sancties, boetes en reputatierisico’s, en kunnen zij zich focussen op wat voor hen echt belangrijk is, terwijl wij zorgen voor praktische en duidelijke oplossingen.
Onze incassospecialisten
Onze incassospecialisten zorgen ervoor dat incassoprocessen efficiënt en conform de WKI-normen verlopen. Zij beheren niet alleen de volledige incassodossiers, maar begeleiden klanten ook bij het aanleveren van de juiste bewijslast en zijn verantwoordelijk voor administratieve taken binnen finance. Zo dragen zij bij aan een transparante, professionele aanpak waarbij iedere stap zorgvuldig wordt vastgelegd en uitgevoerd.

Klantcoördinator
Onze klantcoördinator is het eerste aanspreekpunt voor onze (nieuwe) klanten. Zij zorgt voor een warm welkom, begeleidt het onboardingproces en zorgt dat alle benodigde informatie en documenten op de juiste manier worden aangeleverd. Daarnaast onderhoudt zij het contact met bestaande klanten en bewaakt zij de voortgang van lopende dossiers. Plan je bij ons een gratis intakegesprek dan is de kans groot dat je onze klantcoördinator spreekt.



